Štandardy kvality v Senior Martin n.o. - Senior Martin, n.o.

Prejsť na obsah
Zariadenie sociálnych služieb, Senior Martin, n.o., Ambra Pietra 406/42, 036 01 Martin

PLNENIE PODMIENOK KVALITY POSKYTOVANEJ SOCIÁLNEJ SLUŽBY
Zariadenie sociálny služieb (ďalej len „ZSS“) vymedzuje plnenie povinnosti vyplývajúcej z prílohy č. 2 písm. a zákona č. 448/2008 Z. z. o sociálnych službách a o zmene a doplnení zákona č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon) v znení neskorších predpisov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon č. 448/2008 Z. z.“) vo svojich interných podmienkach.
I. Oblasť
Dodržiavanie základných ľudských práv a slobôd
1.1 Kritérium
Základné ľudské práva a slobody.
  1. ZSS má     postupy, pravidlá a podmienky dodržiavania ľudských práv     a slobôd prijímateľov sociálnej služby napr. slobodu pohybu     a pobytu, slobodu myslenia, svedomia, náboženského vyznania     a viery, prejavu svojho zmýšľania, slobodu prejavu, právo     na informácie, právo vyjadrovať svoje názory, právo na podávanie     petície, právo združovať sa a zhromažďovať sa, právo podávať sťažnosti,     právo na ochranu listového tajomstva, ochranu osobných údajov,     ochranu súkromia, ochranu pred diskrimináciou, pred ponižovaním     a neľudským zaobchádzaním, vykorisťovaní, fyzickým násilím,     psychickým násilím, sexuálnym násilím a pod., zapracované vo všetkých     vnútorných aktoch riadenia súvisiacich s poskytovaním sociálnej     služby.
  2. Rešpektovanie     dodržiavania ľudských práv a slobôd prijímateľov sociálnej služby     (ďalej len „prijímateľ“) je povinnosťou každého zamestnanca ZSS, a to     pri všetkých činnostiach súvisiacich s poskytovaním sociálnej služby.     Na túto povinnosť sú osobitne upozornení noví zamestnanci.
  3. ZSS pri     poskytovaní sociálnej služby dodržiava zásadu rovnakého zaobchádzania     v súlade so zákonom č. 365/2004 Z. z. o rovnakom     zaobchádzaní v niektorých oblastiach a o ochrane pred     diskrimináciou a o zmene a doplnení niektorých zákonov     (antidiskriminačný zákon) v znení neskorších predpisov. Pri prijímaní     prijímateľov do ZSS postupuje pri všetkých fyzických osobách, ktoré     sa o poskytovanie sociálnej služby v ZSS zaujímajú, rovnako     a nerobí rozdiely podľa pohlavia, veku, rasy, náboženstva, ani inak.
  4. ZSS     aktívne zabezpečuje ochranu prijímateľov pred diskrimináciou, neľudským     zaobchádzaním alebo ponižujúcim zaobchádzaním, trestaním, vykorisťovaním,     násilím a zneužívaním.
  5. ZSS     prostredníctvom úprav vo vnútorných aktoch riadenia a ich     rešpektovaním vytvára podmienky na uplatňovanie základných ľudských     práv a slobôd podľa medzinárodných dohovorov, Ústavy Slovenskej     republiky a zákona č. 448/2008 Z. z.
  6. Kontrolu     dodržiavania základných ľudských práv a slobôd vykonáva pracovníčka     poverená vedením  ZSS najmä pri rozhovoroch s prijímateľmi, pri     sledovaní prístupu zamestnancov k prijímateľom a pod. Súčasťou     kontroly je možnosť spätnej väzby. Prijímatelia majú možnosť vyjadriť sa     aj na lístku vhodením do „schránky podnetov“, ktorá je     umiestnená vo vstupnej hale zariadenia.
1.2 Kritérium
Sociálny status prijímateľa
  1. ZSS     rešpektuje a aktívne podporuje zachovanie identity prijímateľa,     osobnej integrity, osobnej nezávislosti, individuálnej rozmanitosti     a aktívne zabezpečuje právo na prístup k individualizovanej     podpore.
  2. ZSS má     písomne vypracované postupy podpory rozvoja schopností, zručností     a vedomostí prijímateľa a aktívne ich realizuje     na individuálnej úrovni prostredníctvom individuálnych plánov.
  3. ZSS     vedome a aktívne podporuje vytváranie pozitívneho obrazu     o každom prijímateľovi aj smerom k nemu, smerom k ostatným     prijímateľom a smerom k verejnosti. V rámci uvedeného     uskutočňuje stretnutia vedenia s prijímateľmi a posedenia     prijímateľov s odborníkmi z rôznych oblastí podľa ich aktuálnych     potrieb. Poskytovanie sociálnej služby a súvisiace aktivity seniorov     prezentuje na  webovej stránke zariadenia: www.seniormartin.sk, prostredníctvom facebooku, resp. v rámci informácií, ktoré     poskytuje fyzickým osobám - záujemcom o poskytovanie sociálnej     služby, resp. ich príbuzným.
  4. ZSS     podporuje kontakty s rodinou, príbuznými a osobami podľa     individuálneho výberu samotného prijímateľa. Umožňuje návštevy prijímateľov     v ZSS – postup upravený v smernici „Domáci poriadok“. Pomáha pri     doručení korešpondencie prijímateľom (ak nevedia čítať alebo nemôžu)     a pri odoslaní korešpondencie od prijímateľa.
II. Oblasť
Procedurálne podmienky
2.1 Kritérium
Vymedzenie účelu a obsahu poskytovania sociálnej služby (strategická vízia, poslanie, ciele) a prístupu k prijímateľovi sociálnej služby
  1. ZSS ako     neverejný poskytovateľ sociálnej služby poskytuje celoročnú pobytovú     sociálnu službu cieľovej skupine vymedzenej v § 35  a to fyzickej     osobe, ktorá dovŕšila dôchodkový vek a je odkázaná na pomoc inej     fyzickej osoby a jej stupeň odkázanosti je najmenej IV. podľa príloha     č. 3 zákona alebo fyzickej osobe, ktorá dovŕšila dôchodkový vek     a poskytovanie sociálnej služby v zariadení pre seniorov (ďalej     len „ZpS“) potrebuje z iných vážnych dôvodov a § 36 Zákona     č. 448/2008 a to plnoletej  fyzickej osobe, ktorá je     odkázaná na pomoc inej fyzickej osoby podľa prílohy č. 3 ak     jej nemožno poskytnúť opatrovateľskú službu a to na dobu určitú     v Zariadení opatrovateľskej služby (ďalej len “ZOS“). ZSS ako     neverejný poskytovateľ sociálnej služby poskytuje ambulantnú sociálnu     službu cieľovej skupine vymedzenej v § 40 a to fyzickej osobe, ktorá     je odkázaná na pomoc inej fyzickej osoby, ktorá dovŕšila dôchodkový vek     v dennom stacionári (ďalej len “DS“). Fyzická osoba, ktorá je     odkázaná na pomoc inej fyzickej osoby podľa prílohy č. 3 a je     odkázaná na sociálnu službu v zariadení na určitý čas počas dňa.
  2. V rámci     poskytovania sociálnej služby v ZSS sa poskytujú činnosti podľa §     35 zákona č. 448/2008 Z. z. v nadväznosti na §     15 až 18 uvedeného zákona a to:
  • pomoc     pri odkázanosti na pomoci inej fyzickej osoby
  • sociálne     poradenstvo
  • sociálna     rehabilitácia
  • ošetrovateľská     starostlivosť
  • stravovanie
  • ubytovanie
  • upratovanie,     pranie, žehlenie a údržba šatstva
  • osobné     vybavenie
  • utvárajú     sa podmienky na úschovu cenných vecí
  • zabezpečuje     sa záujmová činnosť
3. Okrem toho v súvislosti s § 15 ods. 3 tohto zákona ZSS zabezpečuje iné činnosti, ktoré zákon neupravuje, ale tieto zvyšujú kvalitu poskytovanej sociálnej služby (kadernícke služby, masérske služby, pedikérske služby a pod.) na základe osobitnej dohody.
2.2 Kritérium
Určenie postupov a podmienok (vrátane miesta a času) poskytovania sociálnej služby a jej rozsahu a formy
  1. ZSS     poskytuje sociálnu službu na základe zápisu do registra na Obvodnom     úrade v Žiline č. OVVS/NO – 6/10. Pri  poskytovaní sociálnej     služby postupuje ZSS v súlade so zákonom č. 448/2008 Z. z.,     a ostatnými súvisiacimi predpismi.
  2. Podmienky     a charakter poskytovanej sociálnej služby sú upravené vo vnútorných     predpisoch ZSS, ktorým je najmä  „Domáci poriadok“.
  3. Rozsah     a formu sociálnej služby ZSS ako poskytovateľ dohodne     s prijímateľom v zmluve o poskytovaní sociálnej služby,     ktorej podkladom je právoplatné rozhodnutie o odkázanosti     na poskytovanie sociálnej služby v ZSS s uvedením rozsahu     odkázanosti na pomoc inej fyzickej osoby.
2.3 Kritérium
Určenie postupu pri uzatváraní zmluvy o poskytovaní sociálnej služby.
  1. ZSS     poskytuje pobytovú celoročnú sociálnu službu výlučne na základe     písomnej zmluvy o poskytovaní sociálnej služby, ktorá obsahuje     náležitosti podľa § 74 ods. 7 zákona č. 448/2008 Z. z.
  2. ZSS pri     uzatváraní zmluvy o poskytovaní sociálnej služby postupuje podľa     interných predpisov.
  3. ZSS poskytne     fyzickej osobe – záujemcovi o poskytovanie sociálnej služby     dostatočný časový  priestor na preštudovanie návrhu zmluvy     o poskytovaní sociálnej služby. Sociálna pracovníčka ZSS budúcemu     prijímateľovi, resp. aj prítomným príbuzným, vysvetlí jednotlivé ustanovenia     zmluvy a zodpovie prípadné otázky. Podmienky zmluvy dohodne     s budúcim prijímateľom individuálne.
  4. Sociálna     pracovníčka budúceho prijímateľa upozorní na ustanovenia zmluvy     obsahujúce vzájomné práva a povinnosti ZSS ako poskytovateľa     a prijímateľa a ustanovenie, v ktorom sa prijímateľ     zaväzuje rešpektovať ustanovenia smernice „Domáci poriadok“.
2.4 Kritérium
Určenie postupov a pravidiel na dosiahnutie účelu a odborného zamerania pri poskytovaní sociálnej služby prostredníctvom metód, techník a postupov sociálnej práce a zásad poskytovania sociálnej práce
  1. ZSS     s cieľom poskytovania sociálnej služby na odbornej úrovni     využíva rôzne metódy, postupy a techniky sociálnej práce pri     poskytovaní sociálnej služby. V rámci uvedeného procesu sociálny     pracovník vykonáva sociálnu evidenciu, prvý kontakt s písomnými     podkladmi budúceho prijímateľa sociálnej služby, pri prvom stretnutí     s prijímateľom vykoná sociálnu diagnostiku, sociálnu, osobnostnú     analýzu prijímateľa, jeho postojov a záujmov. Eviduje problémové oblasti,     určuje si ďalší systém práce s prijímateľom so zameraním     na účelné a odborné poskytovanie sociálnej služby. V rámci     sociálnej rehabilitácie vytýči cieľ práce, ktorý spolu s krátkodobým     a dlhodobým cieľom zosúladí do individuálneho plánu.
  2. V rámci     odbornej práce s prijímateľom sa vykonáva sociálna práca zameraná     na prijímateľa individuálne, ktorá v sebe zahŕňa podporovanie     jeho schopnosti vyrovnať sa s problémami, ale tiež práca skupinová vo     forme rôznych aktivít. Súčasťou sociálnej práce v ZSS je práca     s rodinou prijímateľa. Účinnosť sociálnej terapie, práce     s prijímateľom a naplnenia vytýčených cieľov sa preveruje     overovaním výsledkov práce.
  3. Overovanie     výsledkov práce je tiež možné prostredníctvom vyhodnotenia plnenia cieľov     individuálnych plánov, ktoré sa vykonávajú pravidelne za účasti     prijímateľa. Keďže niektorí prijímatelia nemajú záujem o vyhodnotenie     individuálneho plánu, z dôvodu rešpektovania dobrovoľnosti, nie sú     k tomu nútení. Dokumentácia je uložená u sociálneho pracovníka.
2.5 Kritérium
Určenie postupov a pravidiel na vypracovanie, realizovanie a hodnotenie individuálneho plánu prijímateľa sociálnej služby alebo určenie postupov a pravidiel práce s prijímateľom sociálnej služby
  1. ZSS     realizuje plánovanie sociálnej služby podľa individuálnych potrieb     prijímateľa. Pri tejto činnosti sa riadi § 9 ods.     1 a 2 zákona č. 448/2008 Z. z.
2.6 Kritérium
Určenie postupov a pravidiel prevencie krízových situácií. Určenie postupov a pravidiel pri používaní prostriedkov netelesného a telesného obmedzenia.
  1. ZSS     v súlade s Ústavou SR a zákonom č. 448/2008 Z. z.     nepoužíva obmedzenia prijímateľov. Vzhľadom na zdravotný stav     prijímateľov sa krízové situácie, v ktorých môže dôjsť     k vlastnému ohrozeniu života a zdravia prijímateľa nevyskytujú.     Napriek tomu má ZSS v súlade s § 10 zákona č. 448/2008     Z. z. zavedený „Register obmedzení“. Postup pri prípadnom použití     netelesného a telesného obmedzenia má ZSS spracovaný vo vnútornom     akte riadenia - smernici „Predchádzanie krízovým situáciám“.
2.7 Kritérium
Poskytovanie informácií záujemcom o sociálnu službu a prijímateľom sociálnej služby v im zrozumiteľnej forme, podľa ich potrieb, schopností
  1. ZSS     poskytuje informácie záujemcom o poskytovanie sociálnej služby     osobne, telefonicky, písomne, aj formou zverejnených informácií dostupných     na webovej stránke zariadenia www.seniormartin.sk . V prípade, ak informácie     žiada priamo fyzická osoba, ktorá má záujem o poskytovanie sociálnej     služby pre seba, ide o prvý kontakt s možným budúcim     prijímateľom.
  2. Sociálny     pracovník ZSS poskytne záujemcovi základné informácie o postupe pri     vybavovaní žiadosti o poskytovanie sociálnej služby. Podľa záujmu     fyzickej osoby zodpovie na otázky súvisiace s poskytovaním     sociálnej služby. V prípade požiadavky k nahliadnutiu     do priestorov ZSS, sociálny pracovník prevedie fyzickú osobu     spoločnými priestormi určenými pre prijímateľov a ukáže jej obytnú     miestnosť, ktorá nie je obsadená. Ak taká v danom čase nie je, ukáže     jej izbu niektorého prijímateľa, avšak iba s jeho súhlasom     a za jeho prítomnosti.
  3. Postup     pri informovaní fyzických osôb, ich príbuzných alebo iných osôb     a prijímateľov upravuje  „Domáci poriadok“ .
2.8 Kritérium
Podpora a pomoc prijímateľovi sociálnej služby pri sprostredkovaní a využívaní inej verejnej služby podľa jeho potrieb a schopností a cieľov
  1. Poskytovateľ     sociálnej služby vytvára podmienky k tomu, aby boli prijímateľovi     poskytnuté všetky potrebné informácie o prevádzkovateľoch bežne     dostupných verejných služieb (kontakt s právnickými a fyzickými     osobami, ktoré poskytujú iné služby, kontakt s jeho rodinou     a prirodzeným prostredím), podľa jeho individuálnych potrieb, schopností     a cieľov. Záujem o inú verejnú službu si však prijímateľ môže     realizovať aj sám počas pohybu mimo ZSS. Ak sa jedná o prijímateľa     pozbaveného spôsobilosti na právne úkony, ZSS do tohto procesu     vstupuje v spolupráci s ustanoveným opatrovníkom.
  2. V prípade     ak prijímateľ požiada poskytovateľa o sprostredkovanie poskytovania     sociálnej služby u iného poskytovateľa, po zistení príčin     a dôvodov (ak sa tieto nedajú vyriešiť medzi prijímateľom     a poskytovateľom, alebo prijímateľ si to neželá), ZSS najmä prostredníctvom     sociálneho pracovníka zisťuje zákonné možnosti pomoci prijímateľovi pri     sprostredkovaní požadovanej sociálnej služby u iného poskytovateľa,     pričom mu pomáha vybaviť všetky náležitosti tak, aby prijímateľ mohol byť     premiestnený do iného zariadenia sociálnych služieb podľa svojho     výberu.
2.9 Kritérium
Určenie postupov a pravidiel na zisťovanie spokojnosti prijímateľov  sociálnych služieb so všetkými zložkami poskytovanej sociálnej služby  (prostredie, starostlivosť, strava, a pod.) a využívanie zistených skutočností pri zvyšovaní kvality poskytovanej sociálnej služby a určenie spôsobu podávania sťažnosti súvisiacej s poskytovaním sociálnej služby.
  1. ZSS     zisťuje spokojnosť prijímateľov s úrovňou a rozsahom     poskytovanej sociálnej služby najmä rozhovormi s prijímateľmi     v rámci každodennej činnosti.  Spracované výsledky sú     zverejňované na nástenke resp. sú predmetom sedenia prijímateľov     a dané na diskusiu. Okrem spokojnosti prijímateľov ZSS     monitoruje aj spokojnosť príbuzných a to možnosťou vyjadrenia sa pri     odchode z návštevy v ZSS osobnou /alebo písomnou/ formou.
  2. Pripomienky,     podnety na zlepšenie, návrhy, námietky alebo sťažnosti môžu     prijímatelia, príbuzní alebo iné osoby, ktoré majú vzťah     k prijímateľom, podávať kedykoľvek. Postup ZSS pri pripomienkach, návrhoch,     podnetoch a petícií je upravený v smernici "Domáci     poriadok“.
  3. Postup     pri riešení sťažností v podmienkach ZSS je upravený v smernici „Zásady     postupu pri prijímaní a vybavovaní sťažností v podmienkach     Senior Martin, n.o.“.
2.10 Kritérium
Hodnotenie poskytovateľa sociálnej služby, či je spôsob poskytovania sociálnej služby v súlade s potrebami prijímateľa sociálnej služby a v súlade s cieľmi poskytovanej sociálnej služby
  1. ZSS     hodnotí vhodnosť a prínos spôsobu poskytovania sociálnej služby     prijímateľom individuálne, najmä prostredníctvom vyhodnotenia     individuálneho plánu a programu sociálnej rehabilitácie.
  2. ZSS     prostredníctvom rozhovorov a zisťovaním, prostredníctvom dotazníkov     hodnotenia
  3. vyhodnocuje     spokojnosť prijímateľov s poskytovanou sociálnou službou     a výsledky analyzuje spolu s prijímateľmi. Výsledky     z akcie, ako aj z pripomienok prijímateľov, či príbuzných,     ZSS využíva ako podnety  na zlepšovanie poskytovanej sociálnej     služby.
III. Oblasť
Personálne podmienky
3.1 Kritérium
Vypracovanie štruktúry a počtu pracovných miest, kvalifikačných predpokladov na ich plnenie v súlade s § 84 s určením štruktúry, povinnosti  a kompetencií jednotlivých zamestnancov, počet zamestnancov je primeraný počtu prijímateľov sociálnej služby a ich potrebám
  1. Štruktúra     organizácie s predpokladom na úspešný výkon práce a plnenie     pracovných úloh a povinností je obsahom smernice „Organizačný     poriadok“.
  2. Súčasťou     podmienok pri prijímaní nového zamestnanca sú kvalifikačné predpoklady     potrebné na výkon danej pracovnej činnosti, ktoré sú zverejnené vo     výberovom konaní na danú pracovnú pozíciu. Výberové konanie je     transparentné, zverejnené. O výbere uchádzača rozhoduje riaditeľ ZSS.     Pri výbere uchádzača ZSS postupuje v súlade s platnými predpismi     v pracovno-právnej oblasti a antidiskriminačným zákonom.     Kvalifikačné predpoklady na výkon určitých vybraných činností pri     poskytovaní sociálnej služby určuje § 84 zákona č. 448/2008 Z.     z. Uvedené kvalifikačné predpoklady sú okrem vzdelania a praxe     zohľadňované pri obsadzovaní voľných pracovných pozícií v ZSS.
  3. Charakteristika     výkonu pracovnej činnosti na jednotlivých pracovných miestach je     obsiahnutá v individuálnej náplni práce každého konkrétneho     zamestnanca ZSS a vychádza zo smernice „Pracovný poriadok“.
3.2 Kritérium
Určovanie postupov, pravidiel a podmienok na prijímanie zamestnancov, zaškoľovanie zamestnancov, ktoré je v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi.
  1. ZSS     počas roka eviduje žiadosti o prijatie do pracovného pomeru.     Počas výberových konaní eviduje aj žiadosti záujemcov z radov     záujemcov evidovaných na úrade práce.
  2. ZSS pri     obsadzovaní voľného pracovného miesta  vychádza z výberu     na základe voľného miesta, základnej dokumentácie uchádzača, ak     budúci zamestnanec spĺňa zákonom predpísanú kvalifikáciu, podpíše pracovnú     zmluvu v súlade s platnou legislatívou v pracovno-právnej     oblasti, dohodne proces nástupu na voľnú pracovnú pozíciu     a zoznámi ho s priamym nadriadeným zamestnancom. Tento oboznámi     nového zamestnanca s vnútornými aktmi riadenia, s požiadavkami     na plnenie úloh, začlení zamestnanca do pracovnej pozície,     oboznámi ho s výkonom práce, určí zamestnanca, ktorý bude vykonávať     jeho zácvik, sleduje jeho prístup k úlohám, postoj     k prijímateľom a zodpovednosť počas skúšobnej doby.
  3. Kvalifikačné     predpoklady v súlade s § 2 ods. 8 zákona     č. 553/2003 Z. z. a § 84 zákona č. 448/2008 Z. z. ZSS     vyžaduje najmä na výkon v pracovných pozíciách     opatrovateľka,  sociálny pracovník, výdajníčka stravy a pod.
  4. PZS     uzatvára s novým zamestnancom pracovnú zmluvu so skúšobnou dobou     3 mesiace.
  5. Pri     pracovnej pozícii využíva mentoring, zácvik pod dohľadom skúseného     zamestnanca, ktorý trvá minimálne jeden mesiac. Poverený zamestnanec     a priamy nadriadený zamestnanec usmerňujú nového zamestnanca     a sledujú jeho zapracovávanie sa. Po uplynutí mesiaca informujú     pracovníčku poverenú vedením ZSS. V prípade výskytu problémov     informujú pracovníčku poverenú vedením ZSS okamžite.
  6. Novému     zamestnancovi, ale aj ostatným, v rámci svojich možností, ZSS     umožňuje účasť na školeniach a seminároch s cieľom     zvyšovania kvalifikácie. Zamestnancov, ktorí majú záujem o rozšírenie     vzdelania, v tomto podporuje a vychádza im v ústrety formou     výmeny služieb, poskytnutia voľna, a pod.
  7. Povinnosti     a kompetencie jednotlivých zamestnancov ZSS obsahuje smernica     „Organizačný poriadok“.
3.3 Kritérium
Určenie postupov, pravidiel a podmienok na rozvoj ďalšieho vzdelávania a zvyšovania odbornej spôsobilosti zamestnancov poskytovateľa sociálnej služby, ktoré sú v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi, a na hodnotenie zamestnancov, ktoré zahŕňajú vypracovanie osobných cieľov, úloh  a potrebu ďalšieho vzdelávania a spôsob ich naplnenia
  1. ZSS     umožňuje zvyšovanie kvalifikácie zamestnancov účasťou na kurzoch,     školeniach a pod., čo je zapracované aj v smernici „Pracovný     poriadok“.
  2. ZSS má     spracovaný Program ďalšieho vzdelávania zamestnancov, ktorí sa venujú     priamej práci s prijímateľmi. Každý zamestnanec je s ním     oboznámený. Program sa odvíja od zistených potrieb prijímateľov     a trendov v oblasti poskytovania sociálnej služby.
3.4 Kritérium
  Systém supervízie u poskytovateľa sociálnej služby
  1. ZSS má     poskytovanie supervízie upravené v smernici „Domáci poriadok“.     V súlade s § 9 ods. 10 zákona č. 448/2008 Z. z.     má ZSS vypracovaný ,,Program supervízie“, ktorého sa zúčastňujú všetci     zamestnanci.
  2. Poznatky     a odporúčania získané v rámci uskutočnenej supervízie uplatňuje     ZSS pre skvalitnenie poskytovaných sociálnych služieb.
IV. Oblasť
Prevádzkové podmienky
  
4.1 Kritérium
   Zabezpečenie prevádzkových podmienok (najmä prístupnosť v zmysle univerzálneho navrhovania, materiálne vybavenie, vybavenosť sociálnymi zariadeniami, svetelná a tepelná pohoda) zodpovedajúce kapacite, druhu poskytovanej sociálnej služby a potrebám prijímateľov sociálnej služby v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi
  1. Cieľom     je zabezpečiť prevádzkové podmienky zodpovedajúce kapacite, druhu     poskytovanej sociálnej služby a potrebám prijímateľov.
  2. Prevádzkové     podmienky ZSS sú zapracované v smernici „Prevádzkový poriadok“, ktorá     podlieha schváleniu Regionálnym úradom verejného zdravotníctva.
  3. Splnenie     požiadaviek na vnútorné vybavenie budovy,  ubytovacie zariadenie     sú spracované v smernici „Prevádzkový poriadok“.
  4. Požiadavky     na zariadenie spoločného stravovania podľa osobitného predpisu sú     zapracované v smernici „Prevádzkový poriadok“, ktorý bol schválený     Regionálnym úradom verejného zdravotníctva v Martine.
  5. Všeobecné     technické požiadavky na výstavbu a všeobecné technické     požiadavky na stavby užívané fyzickými osobami s obmedzenou schopnosťou     pohybu a orientácie podľa § 143 ods. 1 písm. d) zákona     č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku     (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov ZSS plní – má čiastočnú     bezbariérovú úpravu interiéru aj exteriéru, obytných miestností aj     sociálneho zariadenia (WC a kúpeľní), vybudovaný výťah.
4.2 Kritérium
      Určenie postupu a spôsobu spracúvania a poskytovania informácií o poskytovanej sociálnej službe (informačná stratégia), ktoré sú dostupné prijímateľovi sociálnej služby, jeho rodine, komunite a verejnosti v prijateľnej forme (písomná podoba, audiozáznam alebo videozáznam, internetová stránka)
  1. Prijímateľ     pri začatí poskytovania sociálnej služby poskytuje ZSS súhlas     s použitím jeho osobných údajov na účely spracovania agendy     súvisiacej s poskytovaním sociálnej služby, súhlas so zverejnením     fotografií z akcií, na ktorej je prijímateľ, na nástenke     ZSS, webovej stránke a pod.
  2. ZSS     chráni osobné údaje prijímateľov pred odcudzením, stratou alebo ich     zneužitím, neoprávneným prístupom či rozširovaním – na tento účel     prijal primerané technické, organizačné a personálne opatrenia,     zodpovedajúce spôsobu spracovania informácií.
  3. Zamestnanec,     ktorým je oprávnená osoba pre spracovanie osobných údajov, zachováva     mlčanlivosť o informáciách, ktoré spracováva. Túto povinnosť má     zakotvenú v pracovnej zmluve.
  4. ZSS     poskytuje verejne dostupné informácie v súlade s platnou     legislatívou.
  5. Informácie     o prijímateľoch poskytuje ZSS iba osobám, ktoré si na tento účel     vybral prijímateľ pri začatí poskytovania sociálnej služby. Inej osobe iba     po súhlase z jeho strany, bez súhlasu prijímateľa     informácie o jeho osobe ZSS neposkytuje.
4.3 Kritérium
Hodnotenie vypracovania výročnej správy v súlade so zákonom č. 448/2008 Z. z. alebo hodnotenie záverečného účtu
  1. ZSS ako     neverejný poskytovateľ zriadený musí uložiť do verejnej časti     registra účtovných závierok výročnú správu o činnosti     a hospodárení za predchádzajúci kalendárny rok. Výročná správa     je zverejnená aj na webovej stránke www.seniormartin.sk.
4.4 Kritérium
Určenie pravidiel prijímania darov
  1. Postup     pri prijímaní darov, ich evidencii a použití má ZSS upravený     v smernici „Prijímanie darov“.
  2. Okrem     uvedených oblastí má ZSS spracované iné oblasti súvisiace     s poskytovaním sociálnej služby, napr. úschova cenných vecí     prijímateľov, slobodný pohyb prijímateľov, podmienky prerušenia     poskytovania sociálnej služby, ochrana osobných údajov prijímateľov,     postup pri ukončení poskytovania sociálnej služby z dôvodu úmrtia     prijímateľa, a pod.
Vypracovala: Mgr. Idka Čipkalová

Návrat na obsah